EERSTE EDITIE VAN SVOL CITYRUN

Scholieren bundelen krachten en zetten zich in voor het goede doel

Lelystad – Op 13 april zullen alle eerstejaars leerlingen van de SGL, Rietlanden en ISG Arcus aan de start verschijnen van SVOL Cityrun 2017. Tijdens deze runbikerun verzamelen ze geld voor Roparunteam Lelystad. ‘Een uniek evenement waarbij de scholen nauw met elkaar samenwerken voor het goede doel’, aldus Barry Lommen (bestuurder Stichting Voortgezet Onderwijs Lelystad) en Jop Fackeldey (teamcaptain Roparunteam Lelystad)

Het traject is ongeveer 9 kilometer lang en gaat langs de drie scholen. De sportievelingen worden feestelijk onthaald op het Stadhuisplein, waar een dj zorgt voor een goede beat en (groot) ouders, vrienden en bekenden de kinderen aanmoedigen. Het evenement, waar ook ouders en leerlingen uit hogere klassen mogen deelnemen, wordt dit jaar voor het eerst georganiseerd. ‘Ons doel is om een mooi bedrag binnen te halen voor het goede doel, maar ook stil te staan bij kanker. Iedereen kent wel iemand die deze ziekte heeft of heeft gehad’, vertelt Jop Fackeldey.

Leerlingen van de Lelystadse middelbare scholen zullen de komende tijd ‘Ropaatjes’ verkopen. ‘Het winnende team is niet het team dat het snelste is, maar het team dat de meeste Ropaatjes verkocht heeft. De teams met de hoogste opbrengst worden gehuldigd op het Stadhuisplein’, vertelt Barry Lommen.

Een deel van het team dat de SVOL-Cityrun voorbereidt, een mooie mix van Roparunners en enthousiaste leerkrachten van de 3 scholen.